Costa Brava - Španělsko, Blanes, 1.-12.7.2017
Letošní Mistrovství světa lodní třídy Evropa se konalo ve Španělsku na Costa Brava a Českou republiku reprezentoval Štěpán Sivý, skončivší přibližně v polovině startovního pole. Kompletní výsledky MS najdete v příloze.
Výsledky - Evropa - 76 lodí: 42. Štěpán Sivý
Ahoj všichni, letošní mistrovství světa je za námi, respektive za mnou, tak je čas na malé shrnutí. Do místa konání, pěkného města Blanes na Costa Brava, jsem dorazil s téměř týdenním předstihem. Zrovna začínal Openweek, čímž se naskytla velmi dobrá příležitost prohlídnout si trať a seznámit se s místními podmínkami. Z počátku mě zatím jen lehce překvapil slabý až žádný vítr. Během Openweeku foukalo až na výjimky kolem 3 m/s, vlny byly na tyto poměry docela velké, asi půl metru. Nedalo se nic dělat, chodil jsem každý den trénovat s hlavním cílem najít ideální trim plachty pro takovéto podmínky. Pod vlivem strachu jsem ještě pořídil od Alejandra superjemné karbonové spíry do slabých podmínek. Na měření jsem šel hned první den dopoledne. Proběhlo v pořádku, lehké váhání měřičů bylo pouze u poměrně lehkého trupu. To bylo naštěstí následně vysvětleno tím, že mám na rozdíl od ostatních loď suchou (: Měl jsem tedy ještě jeden den tréninku do prvního závodního dne. Po tom, co jsem se podělil o své rozpaky s trimem a rychlostí lodě se mě na trénink ujal Lars (NOR 428) a po pár radách jsem se ve středním větru okolo 6 m/s a asi metrových vlnách začal cítit docela dobře. První den závodu pro mé potěšení přišly velmi podobné podmínky, jen s trochu silnějším větrem. Povedly se mi docela pěkně obě rozjížďky, i když jsem cítil velké rezervy. Po prvním dnu jsem byl spokojený a těšil jsem se, co bude dál. Ohlídnu-li se zpátky, byl jsem v té době na úplném, psychickém vrcholu (: Druhý a vlastně každý další den to bylo horší a horší. Zvládl jsem BFD a téměř i druhou diskvalifikaci v jednom dni (přejel jsem hrozně moc v minutě na Uniform a jen jsem čekal na všeobecné odvolání – přišlo). Vítr byl kromě 4. dne okolo 3 až 4 m/s. Absolutně tragická byla moje rychlost na stoupačku. I s povedeným startem jsem se během dvou kol propadal až do té doby, dokud okolo mě nebyly jen stejně pomalé lodě (to bylo někde kolem 40. až 50. místa). Jediný zlom přišel čtvrtý den, kdy fouklo okolo 6 m/s, což znamenalo posun v rozjížďce asi o 40 míst. Co naplat, jedna vlašťovka jaro nedělá a na závěrečné výsledkové listině jsem četl číslo 42. Pro mě osobně je to velké zklamání. Snad poprvé jsem cítil opravdovou připravenost, o to větší bylo následné rozčarování. Nedá se nic dělat, budu to muset zkusit ještě jednou (: Kromě závodu se konal technický a výroční meeting lodní třídy, kde se probíraly docela zajímavé, ale v konečném důsledku neaplikované věci. O tom všem Vám rád povím na Mlýnech. Mimo jiné se odhlasovalo, že příští MS bude v Německu na Baltu. Ve hře bylo ještě Portugalsko, ale u Německa je šance, že nás za rok pojede třeba i víc (: Závěrem bych zmínil, že organizace závodu byla po všech směrech dobrá. Žádná překvapení ani selhání se nekonala. Místní klub s jeho zaměstnanci byli velmi pohostinní . Aloha, Štěpán
|