aktuality
dokumenty
žebříčky
fotogalerie
závody
fórum
odkazy
kontakt
starší čísla
 
Evropa Cup
 
pro uživatele
e-mail
administrace
 
Kde jsi byl/a, když před 30 lety v roce 1994 byla první regata Laserů v ČR?
Byl/a jsem u toho! (6x)
55%
Byl/a jsem na pískovišti. (0x)
0%
Byl/a jsem v bříšku. (0x)
0%
Byl/a jsem ještě na malinách. (5x)
45%
VŠECHNY ANKETY
 

enlightenedPálavská regata 2024 - 30 let Laserů v ČR - LT ILCA 7, ILCA 6 a Evropa *** Tatiana Bělunková na 12. místě na Mistrovství Evropy 2024 ve třídě ILCA 4 *** Linda Dokoupilová vybojovala 10. místo na Mistrovství světa juniorů 2024 v argentinském Mar del Plata ve třídě ILCA 6  yes *** Přeji krásnou jachtařskou sezónu 2024

10.05.2009: Pálavská regata Luxplan 2009

Pod záštitou Jihomoravského kraje
Nové Mlýny – Pavlov, YC Dyje, 8. -10. 5. 2009, www.palavska.com, Mezinárodní závod – koeficient 5, Závod Poháru ČR 2009, ISAF World Sailing Ranking List Event – Grade 3

fotografie

Pod Pálavskými vrchy na největší z novomlýnských nádrží se o prodlouženém víkendu uskutečnila Pálavská regata, letos nově s hlavním sponzorem společností Luxplan a nadále výrazně podporovaná Jihomoravským krajem.


Pálavská regata je tradiční jarní regatou patřící mezi největší jachtařské závody okruhových plachetnic u nás. Letošní ročník byl vypsaný pro jednoposádkové olympijské lodní třídy Finn, Laser Standard, Laser Radial a v současnosti již neolympijskou třídu Evropa. Právě na Evropě však český jachting získal zatím svůj největší úspěch díky Lence Šmídové a její stříbrné medaili z Atén. I díky tomu, že se výsledky regaty započítávají do světových žebříčků, přilákal letošní ročník více lodí než ten loňský – celkem 122 účastníků tuzemských, ze Slovenska, Rakouska a Polska.
Páteční sváteční den panovalo na jižní Moravě počasí, které je pro jachting excelentní. Foukal střední vítr 4-8m/s a k tomu slunečno a horko. Po čtyřech odjetých rozjížďkách tak muselo plesat nejedno jachtařovo srdce. Následující dva víkendové dny byly ještě více letní, bohužel už ne jachtařské, jelikož přestalo foukat. Televize, která dorazila v sobotu, tak viděla flotilu sportovních plachetnic jen na břehu. Sice se v sobotu dvakrát a v neděli jednou pořadatelé pokusili o startování dalších rozjížděk, jejich trvání však mělo jepičí život, protože krátce po startu vždy následovalo bezvětří. Celkově se tak odjely jen čtyři páteční rozjížďky z celkově devíti plánovaných. Vzhledem k ideálním patečním podmínkám však byly splněny podmínky pro platnost závodu a jeho výsledky se započítávají do hodnocení Poháru České republiky jednotlivých lodních tříd.
V lodní třídě Laser Radial triumfoval Viktor Teplý, který se pravidelně umisťuje na předních pozicích i na všech ostatních světových závodech a patří mezi největší naděje českého jachtingu. Druhá skončila Kateřina Vaidišová před prvním dorostencem a třetím celkově Václavem Korytářem.
Ve Finnech byl nejúspěšnější suverénně Jiří Hýža patřící dlouhodobě mezi nejlepší závodníky této lodní třídy před doyenem českých finařů Jiřím Outratou. Bronz na Pálavské regatě získal Martin Plecitý.
V další olympijské lodní třídě Laser získal hlavní cenu „Pálavskou Miluši“ Nikola Guryča, před stříbrným Janem Čutkou a na třetí místo na stupních vítězů vystoupil Petr Drahorád.
V nejpočetnější lodní třídě letošní Pálavské zvítězil dlouhodobý král této třídy Marek Směšný, po jehož boku byla na stupních vítězů Vendula Škáčková. Třetí místo vybojoval loňský Mistr ČR Jakub Rozsypal.
Bez problému proběhl doprovodný program v podobě společenské sobotního odpoledne, v jehož úvodu bylo vydáno jídlo všem účastníkům a pořadatelům, a dále se až do ranního kuropění starala o zábavu hudební skupina Lucky Band a Red Bull.
Kouzlo jižní Moravy a především hlavní Novomlýnská nádrž opakovaně potvrdila, že zde lze pořádat jachtařské závody s mezinárodními parametry a zázemí břeclavského jachtklubu v kombinaci s poměrně slušnými ubytovacími kapacitami pavlovských hotelů a penzionů a pohostinností tamějších restaurací a vinných sklípků láká do tohoto jachtařského revíru každoročně velký počet jachtařů. Poděkování patří hlavnímu partnerovi regaty společnosti Luxplan a neméně významná a současně opakovaná byla podpora Jihomoravského kraje zajištěná zastupiteli krajského úřadu. Vedle toho je velmi příjemná podpora samotných jachtařů Karla Hrubého a jeho Autolaků Hrubý a Petra Lejhance zastupují Klenoty Lejhanec. Dle mého názoru odvedla bezchybnou práci závodní komise, protestní komise, záchranná služba, členové místní klubu Dyje i všichni dobrovolní pomocníci a pořadatelé. A jelikož doufám, že spokojení byli i samotní závodníci, nezbývá než poděkovat všem, kteří byli součástí letošní Pálavské!
Věřím, že letošní ročník bude mít příští rok další pokračovaní na jubilejní desáté novodobé Pálavské a všichni se sejdeme na rozbouřené hladině novomlýnské nádrže a v pohostinném Pavlově.

Článek Marečka:
Co dodat?!... Asi nic! Protože k tomuto závodu se toho moc dodat nedá! Protože jarní zahajovací velký pohár na Mlýnech je povinnost! Protože je to tradice. Protože je jaro a všichni jsou natěšení na sezónu. Protože vždycky, skoro vždycky, je krásně. Protože..., vinné svahy, slunce, pohupující se lodičky. Protože..., atd., atd. Prostě jedna z NEJ regat v České republice, které stojí opravdu za to se zúčastnit. Chlupovic rodinka spolu s bandou pomocníků a pomocnic každý rok dělají co mohou, aby jsme to my závodníci měli rok od roku lepší a lepší. Díky Vám! Zlepšují se „výměnné pobyty“ se zahraničím = začíná přijíždět více cizinců. Nás Evropek bylo jedna čtyřicet. Pravdou je, že řada stálých účastníků (spíše z řad starších „veteránů“) z rozličných důvodů nedorazilo, ale mládí to opět podrželo! Vítr po dobu celých tří dnů spíše nepřál. Kvalitní byl jen pátek, pak to již stálo za prd. Ale pátek byl exkluzivní, tak jak se na Mlýny sluší. Takticky dobře a vyrovnaně si druhou příčku vybojovala Vendy. Kluci Ruzsypalovi spolu s Petrou a Honzou ve předu už jezdit prostě musejí. Nepříjemně (ve vší sportovní slušnosti) otravoval „Poláček“ a „Slováček“. Dobře zajel Michal a Štěpán. Jen ty dorostenky máme moc křehké a specialistky na slaboučký větříček (tzv.„ultralajty“). Závěrem bych chtěl vypíchnout Štěpána Sivého, které dvěma rozjížďkama ukázal, že jednou z něho může být skvělý jezdec. Mimochodem tak, jak z každého jiného. Celkově jsme letos na Pálavské omladili, přesto konkurenčně nijak výrazně neztratili. A to je dobře. V září na Mistrovství ZDAR!
Marra

Shrnutí:
+ proti dávno minulým rokům, již zcela zavedená mašinérie pomocníků, záchranářů, člunařů a závodní komise, spolu s „fífou“
+ výborný stavitel tratí – Tomáš Formánek
+ přítomnost „Umpajrů“ (čti: „fífa“) bdělá kvality naší jízdy
+ přiměřeně dlouhá, spíše delší závodní trať (dojezd prvního kolem 45-55 min.)
+ večerní pokusy s odjetím rozjížďky (nevadí, že se to nepovedlo, za to nikdo nemůže, ale snaha byla). Proto na závody jezdíme!
+ minimální prolínaní lodních tříd na trati (a to jich bylo opravdu hodně)
+ holky „redbulačky“
+ každoroční večerní kultura s guláškem a pivíčkem a mjůzikou
+ zbrusu nová ikona závodu = hlavní cena v podobě „Pavlovské Miluše“

- klidně radikálnější ranní výjezd na vodu, když chybějí rozjížďky (takových 7.30 start ???)
- snad jen nepovedená skupinka hudebníků alá Eva a Vašek

Zdeněk Chlup a Marra
Přílohy:

Results Palavska regatta 2009.pdf
 
Český svaz jachtingu
 
Europeclass.cz
 
palavska.com
 
GUL - Neopren.cz
 
TPS Centrum
 
Lemur dětem
 
CERE
 
M.B.KERAMIKA
 
AUTOLAKY HRUBÝ
 
Czech ILCA Class Association
 
Czech Europe Class Association
 
© Jiří Vyskup 2006
robot