Championat de Mediterranee Laser 2020 se jel o víkendu 22.–23. února. Alessia Palanti (CZE) závodila na Laseru 4.7, na kterém se připravuje na mistrovství světa. To se letos pojede na její domácí vodě na Gardě. Na svém letošním prvním závodě vybojovala vítězství z 53 lodí, když vyhrála tři ze čtyř odjetých rozjížděk. První den závodu vál jen velmi slabý vítr o síle 2 uzlů, druhý den přifouklo na 18 uzlů.
Composite lower mast to be class-legal for racing after 1 September 2020.
The International Laser Class Association (ILCA) is pleased to announce the release of a class-legal composite lower mast, for use on the ILCA 6/Radial class boat.
Sold under the ILCA brand, the new masts are expected to be available for purchase through class approved builders in early 2020. However, they will not be legal for class sanctioned racing until after 1 September in order to avoid any issues with the Olympics or Olympic qualification.
Because the new mast was designed with the same bend and performance characteristics as the existing aluminum masts, it will not provide a performance advantage but instead will eliminate the permanent bending problems associated with the aluminum spars.
“ILCA’s policy regarding the introduction of new equipment is that it should have the same characteristics as the existing equipment and can be raced side-by-side,” says ILCA Executive Secretary, Eric Faust. “The spar has been tested by some of the top sailors in the world and they all agree that the composite mast meets the design objectives.”
According to ILCA Technical Officer, Clive Humphris, “The new lower mast has been developed and extensively tested to ensure that it is ready for the rigors of competition. The advantage is that the new mast will be much more durable and will therefore provide a better value over the long run versus the aluminum spar.”
ILCA
13.02.2020: Instagram Pálavské regaty
Sledujte Instagram Pálavské regaty: fotky z minulosti, zajímavosti, netradiční komentáře.
V pátek 7. 2. dorazil do Valencie český SCM Laser tým.Soustředění se účastní Klára Himmelová, Jirka Himmel, Zdeněk Vysloužil a Andrew Lawson pod vedením trenéra Štěpána Novotného. V sobotu 8. 2. již byli naši mladí reprezentanti poprvé na vodě. Přivítalo je krásné slunečné počasí a vítr okolo 5 m/s. Ve Valencii zůstávají až do příští soboty.
11.02.2020: Mistrovství Španělska 2020
Valencie - Španělsko, 6.-9.2.2020
Výborné výsledky zajeli naši reprezentanti třídy Laser standard na mezinárodním mistrovství Španělska.
Ve slušné konkurenci 40 lodí skončil Viktor Teplý na shodu čtvrtý a Jakub Halouzka šestý. Oba nyní přejíždí do Valencie, kde budou týden trénovat a k jejich tréninkové skupině se přidá ještě Ben Přikryl. „Společně s litevským týmem jsme se s Kubou Halouzkou zúčastnili mistrovství Španělska ve městě Torrevieja. Moc nám tu nefoukalo, většinou slabá sea breeze 5–8 uzlů. Ale byl to dobrý trénink do Janova, kde se v dubnu pojede poslední olympijská kvalifikace a kde jsou podobné podmínky očekávané,“ napsal ze Španělska Viktor Teplý. „Od začátku března budu trénovat s koučem Lukou Radeličem jako minulý rok. Budeme ve Splitu, kde je silná skupina Laserů a taky tam pojedeme dva závody. Pak se přesouváme na Mallorku na tradiční závod Princess Sophia Trophy a potom do Janova na kvalifikaci,“ dodal.
Dovoluji si vás srdečně pozvat na 20. nočník novodobé Pálavské regaty do malebného prostředí pod Pálavou.
O jaké regatě sním? O takové, ze které budete po třech dnech odjíždět s pocitem, že ty tři dny stály za to. O regatě, která vyjde sportovně, a na břehu bude společensky a lidsky vydařená. O regatě, na kterou se za rok opět rádi vrátíte. Ale také o regatě, ze které budete mít dojem, že si ji pořádáme sami pro sebe.
Upřímně děkuji všem, kteří na Pálavskou regatu přijedou a další díky patří těm, kteří regatu podporují, organizují a propagují.
Nejdůležitější prioritou je uspořádat jachtařsky hodnotnou regatu. Budeme dělat maximum pro to, aby se regata odehrála především na rozbouřené hladině Novomlýnské nádrže.
Těším se na květnové setkání.
V závěru si dovolím parafrázovat citát Komenského: Tvá regata, lide, se k tobě v květnu opět navrátí!
29.01.2020: ILCA Announces List of New Builder Applicants
As a result of antitrust actions brought in Europe, and in order to comply with EU Regulations, World Sailing now requires that any interested party that meets the necessary technical qualifications and regulatory requirements must be able to manufacture and sell the boats named as equipment for the Olympic Games. For ILCA, this World Sailing policy has required some changes in how builders are determined and approved to manufacturer class-legal equipment.
World Sailing’s Olympic Equipment Policy requires that the Olympic sailing classes have a process in place by which “any interested party who meets the necessary technical qualifications and regulatory requirements must be able to manufacture and sell Olympic equipment.” Further, the manufacturer selection process must be defined on a fair, reasonable and non-discriminatory basis.
To implement World Sailing’s policy, ILCA has now established the necessary procedures for bringing on new builders. The primary focus throughout this process is to maintain and ensure the one-design principle that is the foundation of our class – that all boats are built to the same strict standards regardless of the manufacturer.
ILCA is pleased to announce that, under the terms of the new builder approval procedure, seven manufacturers will now be offered provisional licenses to move forward in the builder application process. The provisional approvals come after the formal builder applications were reviewed by the evaluation panel appointed by ILCA, which is comprised of both class technical representatives and independent industry experts.
The manufacturers approved to move forward in the application process are (in alphabetical order): Devoti Sailing s.r.o. (Poland) Element 6 Evolution Co Ltd (Thailand) Nautivela srl (Italy) Ovington Boats Ltd (United Kingdom) Qindao Zou Inter Marine Co., Ltd (China) Rio tecna srl (Argentina) Zim Sailing (United States)
ILCA
21.01.2020: Příspěvky ALT Laser a ALT Evropa na rok 2020
V tomto příspěvku najdete informace o platbě příspěvků ALT Laser a ALT Evropa na letošní rok 2020. Výše příspěvků je u obou lodních tříd stejná ve výši 500,- Kč.